Hervind je kracht

Communicatietraining

Communiceren laat vele essentiële gespreksvaardigheden samensmelten. Een uitstekende training voor onder andere vergadertechnieken, verkoopgesprekken en klantencontacten.

Casus

‘Ja, maar…’ Peter, kwaliteitsmanager bij een zorginstelling, hapt naar adem. ‘Het is gewoon belangrijk. Daar valt verder weinig aan uit te leggen. Beleid van de organisatie enne ik ben van mening dat…’ Met een rood hoofd hakkelt hij verder: ‘ik geloof, ik ben ervan overtuigd dat… Zijn woorden sterven weg in het geroezemoes van de medewerkers.‘Ik begrijp Peter niet hoor, we werken toch al jaren op onze manier, waarom zou dat nu ineens niet meer veilig zijn?’ Linda zoekt steun bij Jessica om vooral alles bij het oude te laten.

Driedaagse communicatietraining

  • Dag één: presenteren
    Op zijn eerste dag kreeg hij slechts één minuut om op originele wijze het belang van de i-phone aan de groep duidelijk te maken. Peter werd wakker.
  • Dag twee: argumenteren
    Zijn ogen gingen helemaal open toen hij leerde structuur aan te brengen in zijn verhaal.
  • Dag drie: reageren
    Deze dag stond in het teken van afscheid nemen. ‘Ja, maar…’verdween voorgoed uit zijn vocabulaire. Hij begreep dat luisteren het gereedschap was om het betoog van een ander te doorgronden en te fileren. Hij ontdekte dat door te benoemen wat de ander zei, hij voor zichzelf de kans creëerde om zijn eigen voorstel daar tegenover te zetten.

Resultaat

Peter is herboren. Hij doet zijn functieomschrijving nu alle eer aan. Vol rust en met humor weet hij zijn bijdrage aan de zorginstelling te leveren. Als hij iets belangrijk vindt, zoals de nieuwe veiligheidsstandaard, dan komt het ook op de agenda.

Groepstraining

De training wordt gegeven voor groepen vanaf zes personen tot maximaal dertig personen. Bij kleinere groepen ligt de focus op de vraag: hoe overtuig ik iemand? Hoe zet ik mijn argumenten kracht bij, zodat ze ook daadwerkelijk gehoord worden. Toepasbaar voor de ondernemer en leidinggevende, die een beleidsvoorstel overtuigend wil presenteren of een verandering wil doorvoeren. Bij grote groepen staat vaak de teambuilding voorop en niet te vergeten de praktische inzetbaarheid bij de algehele communicatie in het bedrijf. Kortom, de sfeer in uw bedrijf wordt gevoed met positieve energie doordat de regie over de boodschap begint bij degene die hem in de wereld brengt.

Voordeel

Door het analytisch vermogen van Joyce en de schat aan ervaring die zij op communicatiegebied heeft, laat zij de onderdelen naadloos aansluiten bij jouw bedrijf.